Tilbake til treningsstudioet

Tilbake til treningsstudioet

For 3 år siden elsket jeg å trene på treningsstudio. Etter hvert begynte jeg å foretrekke utendørsaktiviteter og å sette stor pris på den tiden jeg tilbringer i naturen og ute i frisk luft. Det er ikke så merkelig med hensyn til min favorittaktivitet som er å gå på ski.

 

Men jeg må innrømme at et godt treningsstudio har mange fordeler, spesielt om man ønsker å utvikle noen spesifikke ferdigheter. Hvis man ønsker seg en seriøs muskeltrening og å forbedre kondisjonen sin finnes det ingen bedre løsninger enn et treningsstudio, det vet jeg. Siden jeg har hatt noen problemer med rygg i det siste og trenger sterkere kondisjonstrening for å oppnå bedre resultater på skiturer, bestemte jeg meg for å begynne med gym igjen. I går hadde jeg min første dag og etter treningen følte jeg meg litt sliten og det kjentes ut som at jeg mistet energi. Men i dag har jeg bestemt meg for å fortsette! Min personlige trener har allerede laget en tre-måneders plan som jeg må følge hvis jeg skal oppnå mine ønsker om best mulig resultater. Det er planlagt at jeg har kortere effektive treninger da disse gir bedre resultater. Jeg har stor tillit i ham siden han er treningsekspert som har mye erfaring med profesjonelle idrettsutøvere. Og hans jobb er ikke bare å hjelpe meg med trening, men også å gi meg tips i forhold til kosthold og motivasjon for å fortsette. Der er spesielt viktig i begynnelsen. Spesielt for meg som ikke liker høyintensitetstrening og foretrekker friluftsaktiviteter i stedet. Men jeg vet at jeg ikke må gi opp.

 

Til slutt ønsker jeg å gi dere et lite middagstips. Det er det jeg skal ha til middag i dag –  Kreolskkrydret laks med stekte grønnsaker som brokkoli, gulrot og løk med ris til. Nam!